Jak media społecznościowe pomagają SEO

Media społecznościowe same w sobie zapewniają wiele korzyści, ale pomagają również w działaniach marketingowych – w tym SEO.

Większość firm zdaje sobie sprawę, jak ważna jest aktywność na różnych platformach społecznościowych. Jednak niektórzy mogą myśleć o mediach społecznościowych jako o niezależnym podmiocie, a nie o czymś, co ma wpływ na resztę ich cyfrowych działań marketingowych.

Media społecznościowe same w sobie zapewniają wiele wspaniałych korzyści, ale także wspomagają inne obszary działań marketingowych – w tym SEO.

Zrozumienie związku między mediami społecznościowymi a SEO może być jednak trochę trudne.

 

Historia mediów społecznościowych i SEO

Chociaż możemy śmiało powiedzieć, że profile społecznościowe witryny nie wpływają bezpośrednio i przyczynowo na ranking tej witryny, w rzeczywistości jest w tym coś więcej.

Historia mediów społecznościowych i SEO pozwala zajrzeć w szarą strefę tego tematu.

Nikt poza Google nigdy nie dowie się dokładnie, co robi, a czego nie robi algorytm wyszukiwania; w tym celu musimy polegać na publicznych ogłoszeniach.

Ale oto miarka. W 2010 roku Danny Sullivan poinformował, że Google ma „sygnały społecznościowe”, które pomogły mu w rankingu wyników organicznych. To brzmi definitywnie.

W rzeczywistości Matt Cutts, który wcześniej kierował zespołem Google ds. spamu internetowego, później potwierdził twierdzenie „strony społecznościowe jako sygnały rankingowe”.

Ale historia na tym się nie kończy.

W 2014 r. Cutts zmodyfikował swoje wypowiedzi, mówiąc, że Google nie traktuje profili w mediach społecznościowych jako sygnałów rankingowych, ale raczej jako własne organiczne wyniki wyszukiwania .

Dwa lata później analityk Google Webmaster Trends, Gary Illyes, potwierdził stanowisko Cutts z 2014 roku.

Dziś możemy śmiało powiedzieć, że sygnały społecznościowe mają związek z rankingami organicznymi, ale nie mają bezpośredniego wpływu na te rankingi.

Po prostu strony internetowe, które będą plasować się na szczycie SERP, prawdopodobnie będą miały silną obecność w mediach społecznościowych z treściami udostępnianymi na wszystkich swoich platformach.

Tak więc, Google będzie oceniać witryny z solidnymi profilami społecznościowymi, ale te profile nie wpływają bezpośrednio na te rankingi. Te witryny jako całość muszą dobrze działać, aby uzyskać wysoką pozycję w rankingu.

Jak media społecznościowe pomagają SEO

Media społecznościowe nie są czynnikiem rankingowym, więc nie pomogą bezpośrednio w rankingu. Chociaż nie ma między nimi bezpośredniej korelacji w rankingu, korzyści płynące z mediów społecznościowych wpływają na SEO.

A jeśli próbujesz poprawić swoje SEO, szczególnie ważne jest, abyś inwestował w media społecznościowe.

 

1. Możesz zwiększyć wydajność swoich treści

Jeśli nie korzystasz z mediów społecznościowych do udostępniania swoich treści , tracisz ogromną szansę. Platformy społecznościowe to ważne miejsca do udostępniania wszelkiego rodzaju treści, które produkuje Twoja firma.

Gdy publikujesz treści w swojej witrynie i nie wykonujesz dodatkowych czynności związanych z udostępnianiem jej w dowolnym miejscu, po prostu tam zostanie.

Prawdopodobnie włożyłeś dużo pracy w jej stworzenie. Nie dzielenie się tym jest marnotrawstwem.

Społecznościowe zapewniają dostęp do znacznie szerszej publiczności niż w samej witrynie.

Ostatecznie im więcej osób odwiedza Twoją witrynę i angażuje się w nią, tym więcej pozytywnych sygnałów od użytkowników wpływa korzystnie na rankingi wyszukiwania. Wpływ jest pośredni, ale jest.

 

2. Istnieje więcej możliwości zdobycia linków zwrotnych

Zwiększenie ruchu w Twoich treściach to nie jedyny powód, aby udostępniać je w mediach społecznościowych. Mając więcej uwagi na swoje treści, zwiększasz szanse, że ktoś do nich zalinkuje.

Linki zwrotne są ogromną częścią SEO . Pokazują wyszukiwarkom, że inne osoby uważają treści w Twojej witrynie za wartościowe. Treść może uzyskać wyższą pozycję w rankingu, jeśli jest korzystna dla użytkowników.

Możesz mieć niesamowitą zawartość, która jest godna linków zwrotnych, ale nie dostaniesz ich, jeśli pozostanie niezauważona.

A jeśli ci ludzie, którzy odkryli Twoje treści dzięki społeczności, że są wartościowe, niektórzy z nich mogą chcieć udostępnić je innym, aby mogli się nimi cieszyć.

Treści mogą łatwo rozprzestrzeniać się w mediach społecznościowych, nawet jeśli nie masz dużej liczby obserwujących. Wystarczy, że jedna osoba powiąże się z Tobą, aby jeszcze więcej osób mogło to zobaczyć, a media społecznościowe to świetne miejsce, aby to rozpocząć.

3. Profile społecznościowe mogą być oceniane pod kątem wyszukiwanych haseł

Chociaż pozycja Twojej witryny może być dużym problemem dla Twojej firmy, być może nie zastanawiałeś się nad tym, jak plasują się Twoje profile społecznościowe. Gdy ludzie wyszukują Twoją firmę za pomocą wyszukiwanych haseł związanych z marką , Twoje profile społecznościowe mają szansę na pozycję w rankingu wraz z Twoją witryną.

Jeśli masz dodatkowe możliwości rankingu w wyszukiwaniach związanych z marką, dlaczego nie?

Ludzie szukają Twojej marki, więc są już zainteresowani tym, co masz do zaoferowania.

Podczas gdy większość osób poszukujących Twojej marki będzie chciała przejść do Twojej witryny, jest też wielu, którzy chcą zobaczyć, co masz w mediach społecznościowych. Twoje profile w mediach społecznościowych mogą przedstawiać inny obraz Twojej firmy niż sama witryna i dostarczać dodatkowych informacji tym, którzy tego chcą.

Dla tych, którzy wciąż są na płocie i próbują podjąć decyzję, posiadanie aktywnych i angażujących profili w mediach społecznościowych, gdy próbują przeprowadzić badania, może być impulsem, którego potrzebują.

 

4. Zwiększysz ruch na swojej stronie

Ostatecznym celem SEO jest zwykle zwiększenie widoczności i przyciągnięcie większej liczby odwiedzających do Twojej witryny. Jednak podniesienie rangi Twojej witryny nie jest jedynym sposobem na zwiększenie ruchu na Twojej stronie.

Pozostając aktywnym w mediach społecznościowych i publikując treści, które chcą zobaczyć Twoi odbiorcy, możesz zwiększyć ruch w swojej witrynie.

Przy tak wielu ludziach w mediach społecznościowych możesz zagwarantować, że Twoja grupa docelowa gdzieś tam jest. Są to osoby, które być może nie dowiedziały się o Twojej firmie tylko z wyników wyszukiwania, ale mogą skorzystać z Twoich produktów lub usług.

Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z SEO , media społecznościowe mogą również pomóc przyciągnąć odwiedzających szybciej niż wyszukiwarki.

SEO może zająć miesiące, zanim zacznie działać, i chociaż warto czekać, możesz nie uzyskać ruchu, którego potrzebujesz od samego początku.

Dla firm, które starają się przyciągnąć odwiedzających do swojej witryny, nauka korzystania z mediów społecznościowych do przyciągania odwiedzających może być impulsem, którego potrzebujesz.

5. Dobre profile społecznościowe budują zaufanie

Jednym z powodów inwestowania w SEO jest budowanie zaufania wśród odbiorców .

Obecnie konsumenci mają do dyspozycji przytłaczającą liczbę opcji. Chociaż posiadanie więcej niż wystarczającej liczby firm do wyboru może być świetną rzeczą, utrudnia to również konsumentom, którzy chcą dokonać najlepszego wyboru.

Istnieje wiele firm, które nie są wiarygodne i niczego nie dostarczają konsumentom, więc ludzie są bardzo ostrożni w stosunku do firm, z którymi zdecydują się nawiązać współpracę.

Większość firm ma teraz profile w mediach społecznościowych, a ludzie oczekują, że zobaczą tam legalne firmy. Słabe lub nieistniejące media społecznościowe mogą być sygnałem ostrzegawczym dla konsumentów.

Jeśli korzystasz z SEO, aby budować zaufanie wśród odbiorców i poprawiać swoją reputację online , media społecznościowe mogą być ogromnym atutem.

Daje to również szansę na uczłowieczenie Twojej marki. Możesz podzielić się tym, co Cię wyróżnia i łatwo nawiązać kontakt z osobami, które chcą dowiedzieć się więcej.

 

Wniosek

Wszystko, co robisz, aby budować swój biznes online, powinno działać razem. Zarówno SEO, jak i media społecznościowe mają swoje zalety dla firm , ale są jeszcze bardziej skuteczne, gdy wspierają się nawzajem.

Samo posiadanie profili w mediach społecznościowych dla Twojej firmy może nie zrobić automatycznie niczego dla SEO, ale trzymaj się tego, a zobaczysz, jak lepiej współpracują.